17 Aralık 2016 Cumartesi

BİZANS İMPARATORU ROMEN DYOJEN



BİZANS İMPARATORU ROMEN DYOJEN
 IV. Romanos Diogenes Ρωμανός Δ' Διογένης

Sanki 945 yıl önce bizans imparatoru ROMEN DİYOJEN'İN yaşamı bana yapıştı.
1071 de ALPASLANLA karşılaşıncaya kadar BİZANSIN gördüğü en iyi imparatordur.taakiiii MALAZGİRTTE TÜRKLERLE SAVAŞINCAYA KADAR .

Savaşın başlangıcında herşey iyidi ama kendisine akraba ve dost bildiği derebeylerinin birden adamlarını savaş meydanından çekip kendi adamlarıyla baş başa kalıp çatışmadan kaçınmadan kılıç kılıca bilek bileğe dövüşe devam ettirip taaki az kalmış adamı ve gücü tükenip yoruluncaya kadar bir türk askerinin eline esir düşünce ALPASLANIN karşısına çıkardılar alp hakan toz toprak içinde kalmış olan DİYOJEN'in imparator olduğuna inanmadı ama daha önce gönderdiği ajanları vasıtasıyla doğruladı 
..... Ona tek soru sordu ALP HAKAN...... 
Diyojen cevapladı..... O kadar savaştım az adamla kazanamayacağımı bende biliyordum ölmek istedim ama bir türlü kanımı akıtamadılar ölseydim karşına çıkmayacaktım teslimim sana ama ne olur beni öldür sırtımdan değil göğüsümden kılıç sokunki çatışmış olayım....
HAKAN ona ..... sana ben değil senin adamların ceza vermiş . yüreğine duyduğum saygıdan dolayı ama düşmanım olman sana verilecek en iyi ceza sağ bırakıp BİZANSA göndermektir.
ROMEN diyojen bizansa ayak bastığında gözlerine mil çekilip ömür boyu manastıra kapatılmıştır .....
HER DÜŞMAN biraz DOSTTUR ....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder